Oldalak

2011. január 29., szombat

Délelőtti móka

Délelőtt eléggé unatkoztam ezért csináltam Boniról néhány sziesztázós képet (előző bejegyzés). Utána tovább unatkoztam :D Így behoztam a nappaliba néhány jutalomfalatkát, és elkezdtem Bonival gyakorolni, tanulgatni pár dolgot. Annyira be volt zsongva. Meg is lepődtem rendesen, de mondom, nagyon pörgött :) Kezdetnek a "forog" parancsot mutogattam, mondogattam neki. Ez már simán megy. Mondjuk azt nem tudom, hogy jól csináljuk-e, mert bele-beleugrál, nem lépegeti. Úgy csinálja, hogy 2-t ugrik és ezalatt fordul körbe. Ezt mondjátok már meg, hogy nagy gáz! Lépegetnie kéne inkább? Aztán a "kukucs"-ot tanultuk. Ez abból áll, hogy terpeszben állok, ő átbújik a lábam között, és felnéz rám. Annyi a baki, hogy a kezemben lévő jutifalatot nézi - én ezt elnéztem neki ;) Olyan hamar megtanulta, hogy még az állam is leesett. Ilyen gyorsan utoljára szerintem kb 3 hónapos korában tanult, mikor épp az "ül"-t véstem a fejébe egy életre :)) Szóval, ez nagyon ment. Leültettem, elmentem pár lépésre, háttal álltam neki terpeszben és szóltam neki, hogy "kukucs". Erre Ő már ott is termett és nézett fel :) Ezenkívül gyakorolgattuk a "kúszik"-ot. Most jobb volt, sokkal. Néha a fenekét még felemeli, de legalább az elülső tagjai a földön maradnak.
Majd, hogy ne csak a DD elemekkel foglalkozzunk hoztam a dummy-t. A "tart" parancsot is gyakoroltuk. A szájába tettem, mondtam neki, hogy tart, erre kiköpte. Nem szidtam le, felvettem, a szájába tettem, és nyomatékosabban mondtam neki, hogy "TART!". Szépen tartotta, fogta, én pedig finoman ütögettem föl-le, jobbra-balra a szájában lévő dummy-t. De Ő nem engedte, nem köpte, tartotta továbbra is. Aztán ereszddel elvettem tőle, megdicsértem. Ezt újra eljátszottuk, csak közben én körbejártam őt, ő végignézett, forgatta a fejét is, de nem köpte ki. Eléérve vártam még 1-2 másodpercet, aztán elkértem tőle. Jó kislány Ő :) Megint eljátszottuk ezt, csak már 2x mentem körbe. Mikor a 2. kör után elé álltam, akkor köpte ki... akkor megint a szájába a dummy, és csak 1x mentem körbe. Addig tartotta, elkértem, megdicsértem. Ezt a feladatot abba is hagytuk. Még ő is pörgött eléggé, úgyhogy megpróbálkoztunk a lábhoz igazodással is. Szemben ül velem, én mondom neki, hogy láb, és a bal kezemmel (juti van benne), beiránygatom magam mellé, közben pedig én is a lépkedésemmel rásegítem a helyes beállásra. Ez is alakulgat. Még néhányszor ezt is megcsináltuk, aztán elgurítottam 1x a dummy-t (2 méter kb?? :D), ő visszahozta, megdicsértem, játszottunk a dummyval huzogatósat, majd eltettem. Aztán még ketten játszottunk, ugráltunk egy sort és befejeztük a délelőtti hawaii-dizsi-bulit :) Nagyon ügyes volt, na. Most örülök, jófej kutya, és okos :) Nekem ez a legfontosabb - legyen igazi egyéniség, nyugodt, de pörgős legyen, és okos. Bár az esze rajtunk múlt... részben :) Kellett azért valamit örökölnie VALAKIKTŐL is a kiscsajnak ;)

Rabbit-hunter kennelben 1 szuka várja még szerető gazdiját! A kiskutya nagyon jó idegrendszerrel, vérmérséklettel rendelkezik, emellett kiváló alakja van. Szülei örökletes betegségektől mentesek, sikeresek a kiállításokon, munkában. Több információ a kislányról a Rabbit-hunter honlapján található.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése